dinsdag 11 maart 2014

Concert review: The Color Morale + Ashes of Many + Startled by Silence

Ik ging afgelopen zondag avond naar een concert. Het was in Arnhem en dus lekker dichtbij vanaf mijn vriend. Ook waren de tickets in totaal minder dan 10 euro, dus een goede reden om te gaan!




Als aller eerste moet ik even zeggen dat ik de organisatie hiervan geweldig vond. Het was een POWERED BY WILLEMEEN concert. De Willemeen is een zaal in Arnhem waar soms super vette metal bands staan en ook grotere bands (denk aan Memphis May Fire en Suicide Silence) voor een zacht prijsje. Omdat de echte Willemeen locatie werd verbouwd werd dit concert georganiseerd in het cafe The Move. Wat ik zelf niet kende. Het zaaltje boven het cafe was klein maar dat maakte het alleen maar intiemer. Omdat deze show op zondag was begon hij al om 18.00 en was hij om 21.00 afgelopen, wat perfect is voor mensen die van ver komen!

Ik heb trouwens niet super mooie foto's gemaakt dus ik pluk er wat van het internet! 

Startled by Silence 



Meestal vind ik het allereerste voorprogramma niet zo leuk, en vaak al helemaal niet als het van eigen bodem komt. Ik weet niet zo goed waarom maar dat heb ik heel vaak. Dat was nu ook weer het geval. Deze band uit Utrecht begon opzich wel leuk. Al vond ik het meisje beter screamen dan de jongen. Uiteindelijk bleven de nummers wat eentonig en lang. Helaas is dit niet mijn band. De foto is niet gemaakt tijdens dit concert. 

Ashes of Many 


Dit is dus een eigen foto van mijn telefoon. 

Jaaaa! Hier had ik zin in! Deze band heeft op mijn sweet sixteen gespeeld en dat was echt geweldig. En nu twee jaar later, zag ik ze gewoon weer. Elke keer kwam het me niet uit en nu was het perfect! Ze blijven een goede Nederlandse band. Ze hebben dat ook nu waargemaakt. Zoveel energie en strakke nummers. Ik vond het ook extra leuk omdat Koen (de zanger) heel erg fan is van The Color Morale en dan nu voorprogramma mocht zijn. Hij was zo blij en dat kon je in de show goed merken. Prima show! 

The Color Morale 


Ook deze foto is niet gemaakt bij dit concert. 

En toen was het alweer tijd voor de laatste band. Ik kende ze natuurlijk wel, maar het is niet dat ik groot fan was op het moment dat ik daar stond. Ik kende ook maar twee nummers echt goed. Maar wauw deze band heeft me echt overtuigd. Wat een strakke show! En de zanger heeft echt een dijk van een stem. Vooral als hij normaal zingt is het geweldig. Het enige nadeel vond ik dat zijn speeches te lang waren en een beetje standaard zoals elke band nu wel doet. Het allervetste was dat ze de laatste twee nummer acoustisch deden. De zanger en de gitarist gingen midden tussen het publiek staan. En iedereen moest stil zijn. En toen gingen ze dus volledig unplugged twee nummers doen en het was prachtig en zo intiem. Vanaf nu ben ik zeker fan. 

Ik wil jullie niet weerhouden van het luisteren van zijn stem, dus hier heb je een acoustische versie! 




Overall was dit een super tof concert en heeft het mijn zondag avond echt perfect gemaakt! The Color Morale is een nieuwe favoriet! 

Liefs, 

Tara 







Geen opmerkingen:

Een reactie posten