donderdag 17 juli 2014

Review: NYX spring fling palette


Dinsdag was het shopping night op www.douglas.nl, alles op de site was 20%. (met een uitzondering van een aantal populaire merken. Ik kijk met dat soort kortingen altijd bij NYX. Het is mijn favoriete budget merk. Ik ben gek op de lippenstiften en ik gebruik Milk bijna elka dag. 
Toen ik op de pagina van NYX keek zag ik nieuwe palettes staan. Deze was er een van. Ik werd direct verliefd op de verpakking. 
Hier in Nederland is hij net nieuw, maar volgens het internet bestaat deze in amerika al sinds 2012. 


Het doosje is echt super mooi. Hij is van stevig karton en heeft een magneetje waarmee je hem dicht klikt. Je hebt er ook een klein spiegeltje inzitten.
De kleuren horen echt bij het thema van dit palette. Bij spring denk ik aan pastel kleuren en dat dachten zij ook. Ik vind het ook leuk dat ze een donker bruine kleur hebben toegevoegd wat de kleuren altijd mooi bij elkaar brengt.


Maar dat is nog niet alles. Er zit een klein laatje in. Daarin zitten twee echte lente/zomer blushes bij. Nog twee extra oogschaduws in wit en zwart. En kleine streepjes met lipgloss. Meestal gebruik ik dat soort lipglossjes niet. Maar je kunt met dit palette bijna een full face doen en dat vind ik echt heel tof. Zoiets heb ik nog niet in mijn collectie. 


Het is wel jammer dat de kleuren geen namen hebben. Dit is de bovenste rij. Hier liggen de kleuren wel dicht bij elkaar. Op de foto lijken ze alleen nog meer op elkaar dan ze echt zijn. De eerste kleur is een hele lichte beige kleur. Hij is mat en echt wel goed gepigmenteerd. Daarna heb je een mooie créme witte kleur. De lavendel kleuren waren wat moeilijker om te swatchen. Vooral de 3e kleur moest je echt opbouwen, terwijl hij best donker lijkt in het palette is hij hier aardig licht. Ik heb nog geen lavendel kleur en ik vind deze wel echt heel mooi. Daarnaast heb je nog de lichtere versie van de lavendel kleur ervoor. Hij lijkt zo een beetje op de eerste kleur, maar dat is in het echt niet zo. Ik vind alleen deze kleur niet zo bijzonder. Dan de groene kleur, die ik gek genoeg echt heel mooi vind. Ik vind groen bijna nooit mooi. 


Dan de onderste rij. De eerste kleur is zo donkerbruin dat het bijna zwart is. Niets bijzonders verder. De tweede kleur is echt minder gepigmenteerd en doet dus hetzelfde als de lichte lavendel kleur van hierboven. De blauwe kleur vind ik echt prachtig. Hij is echt koud en ik zie mezelf deze kleur wel vaak gebruiken. De gele vind ik ook heel erg mooi. Ook die is erg goed gepigmenteerd. En dan de laatste peachy kleur valt ook een beetje weg, wat ik jammer vind want ik vind dat soort kleuren vaak heel mooi. 


Ik vind allebei de blushes zo mooi. Het is jammer van de foto maar die peachy kleur is echt GEWELDIG. Ja capslock zo mooi vind ik hem. De roze is heel fel maar ook die vind ik heel erg mooi. 
De witte oogschaduw is heel goed gepigmenteerd, dat zie je niet vaak. De zwarte kleur lijkt wel heel erg op de bruine dus dat is niet zo bijzonder. Daarnaast zie je heel licht de lipglossjes. Die zijn dus bijna transparant. Ik gebruik die waarschijnlijk toch niet. 

Ik vind dit echt een prachtig palette. Het heeft een mooie kleuren combinatie en het geeft echt een fris idee weer. Ik ben nog steeds fan van NYX producten en nu dus ook van de oogschaduws en blushes. 
Dit palette kost €16,99 en is te koop op www.douglas.nl ik kocht hem in de actie voor €13,60

Willen jullie een ooglook zien met dit palette? 

liefs,

Tara 





3 opmerkingen: