maandag 14 juli 2014

Plog #2 Festival & Vakantie

Ik ben weer terug van weg geweest! Vrijdag kwam ik terug uit Münster en in het weekend heb ik nog even rust genomen. Maar vandaag gaat het bloggen gewoon weer verder zoals normaal. Ik begin met een plog van de afgelopen week.

Vrijdag 4 juli

Rond een uur of 10 's ochtends zaten we al in de auto. Münster is niet heel ver weg van Deventer. Zo'n anderhalf uur rijden. Mijn vader reed mij en mijn vriend er naar toe. Pepper (de hond) ging mee omdat ze campings zo leuk vind, dus kon ze er lekker rondrennen. Ik zat achterop de bank met haar, wat ontzettend heet was. Maar mijn zonnebril staat haar goed. 


Uiteindelijk kwamen we zonder files aan op de camping. Ze hadden allemaal aangepaste en strengere regels omdat wij er stonden voor het festival. Wij waren wel de enige die gewoon een hele week ervan maakte. We waren als eerste dus we konden een mooie plek uitzoeken. 


Uiteindelijk ging papa er van door en pakte wij de bus naar het station. Het was ontzettend druk daar omdat Duitsland die avond speelde en de pre-party van het festival was er ook. We besloten eerst wat te eten bij Hamburger Point. Die je links op de foto kunt zien. Je kon er heel goedkoop Hamburgers en Schnitzels eten. De mensen daar waren heel aardig. En het eten was ook heel lekker! 

Toen belde ik Stefan op die in de buurt was. Hij had onze kaartjes voor het festival. Hij kwam ons ophalen met Frans, iemand die wij niet kenden, en uiteindelijk zijn we met meegegaan naar hun hotel. 


Het was best een eindje lopen naar de pre-party dus ze trakteerden ons op een biertje. Dat mag je in Duitsland dus wel op straat drinken.
De locatie van de pre-party was een grote skate hal. Wat ik echt super vet vond. Het geluid was goed geregeld en het was een fijne sfeer.


Ik kon helaas geen goede foto's maken. We stonden best ver weg omdat dit allemaal wat heftigere bands zijn. We zagen Desolated, AYS, Thy art is murder en Hundredth. De laatste band konden we niet zien omdat we de laatste bus moesten halen, uiteindelijk zagen we dat er ook gewoon nacht bussen reden, maar daar kwamen we dus te laat achter. 

Toen we terug waren, stond de camping helemaal vol met tenten met festivalgangers. Ze waren best luidruchtig dus echt geslapen had ik niet. 

Zaterdag 5 juli 


Om 9 uur 's ochtends ging het festival open. Om 10 uur begon de eerste band. Annisokay is een duitse metalcore band. Eigenlijk wilde ik ze niet persé zien. Maar de band waar ik voor kwam, kwam na hun op dit podium en zo kon ik in ieder geval een beetje vooraan staan. 


De twee mainstages stonden naast elkaar. Dus tijdens dat Blessthefall (waar ik voor kwam) aan het opzetten was, konden we ook luisteren naar de andere band die speelde op het andere podium. Dat was Bury Tomorrow en dat klonk wel goed. 


En toen begon Blessthefall eindelijk. We hadden zo lang in de hitte gestaan tussen allerlei andere mensen zonder drinken. Ik was echt blij toen het eindelijk begon. Ik heb deze band voor de 6e of 7e keer gezien. Ze zijn een van mijn 3 favoriete bands. Ik ben het langste fan van blessthefall. Het is ook een metalcore band. Ze speelde deze show super goed en ze hebben echt hele leuke nummers gedaan. Ik voelde mij een mega fangirl. 



Na Blessthefall gingen we een rondje over het terrein heen lopen, ook om op zoek te gaan naar de signeersessie tent waar blessthefall ging signeren. Op de achtergrond speelde Stick to your guns. Wat ik ook echt een super toffe band vind. We kwamen twee franse meiden tegen die blessthefall altijd achtervolgen in Europa. Wij kennen ze van alle Nederlandse shows. Samen met hun vonden we de signing tent. Daar hebben we best lang moeten wachten omdat er eerst een andere signing was en het was superdruk. Daardoor hebben we Of mice & men alleen gehoord, maar die heb ik toch al 2 keer eerder gezien. En comback kid van de zijkant gezien. Dat ging er vet heftig aan toe. De EHBO had het druk. 
De signeer sessie was super leuk, maar we mochten geen foto's met ze maken wat ik wel jammer vond. 
Na de sessie hadden Stefan en Frans ons ook weer gevonden! 


Toen was het tijd voor Architects, een band die ik 1x eerder had gezien. Ze waren ook nu weer super goed. Ik moet ze toch maar eens vaker luisteren. 


Na Architects was Emmure (niet op de foto.) Ik heb die band ook al vaker gezien, maar ik vind ze niet zo leuk meer. Al hun nummers klinken hetzelfde.
Op de foto zie je Silverstein. Deze band is nostalgisch voor mij. 5 jaar geleden toen ik in mijn emo periode zat was "My heroine" mijn favoriete nummer. Ze speelden hem ook nog dus dat was super leuk!




Daarna liepen we naar Sputnik. Dat was de Club stage. Hier kon je de WK wedstrijden van die dag bekijken. Omdat er even geen leuke bands meer stonden gingen we de eerste helft van België - Argentinië kijken. 


Nog een nostalgische band: Bring Me The Horizon. Helaas speelden ze bijna alleen maar nieuwe nummers en leken ze er niet veel zin in te hebben. Ook is de zanger ontzettend arrogant, maar hij zong het meeste niet eens. Het was allemaal background geluid. Ik kon wel alles meezingen dus dat was nog wel leuk. 


Tijdens Hatebreed hadden we een pauze genomen en zijn we ergens gaan zitten. Om weer terug te komen voor Heaven Shall Burn. Daar maakte ik deze pracht foto van Frans.



We stonden best ver weg van Heaven Shall Burn. Dus ik heb maar even scherm foto's gemaakt. Deze band is duits en echt heel erg goed. Dit was de 3e keer dat ik ze zag en ze blijven supergoed. 


Als laatste speelde dropkick murphys. Wat echt superleuk was. Ze maakten er een feestje van en het hele publiek stond er. Iedereen ging dansen en zingen en met bier gooien. Zoals het hoort. 


Tijdens de show werd er nog iemand in een rolstoel over het publiek heen gedragen. Dat was wel heel erg tof. 



Na 20 minuten van die show, gingen we naar Plan B om de Nederland wedstrijd te kijken. Daar hebben we met Stefan en Frans nog een shotje mexicaner gehad, wat een drankje is met tomatensap en tabasco en alcohol ofcoures. Het was de laatste avond met hun dus dat moest even. 

Zondag 6 juli


De volgende ochtend moest iedereen weg en waren wij de enige die over waren. Toen kwam het "normale" volk en was het een stuk rustiger. We zijn die dag op zoek gegaan naar een supermarkt die open was, maar dat bestaat blijkbaar niet in duitsland op zondag. Dus we hebben knakworsten met bagels en noodles gegeten als avond eten. Heel normaal. 


Hier nog een mooie foto van ons in de tent toen het keihard begon te regenen. 

Maandag 7 juli 


Op de camping liepen de konijntjes gewoon nonchalant te eten. Hier zaten ze heel dichtbij ons. Super schattig. 






Eindelijk gingen we Münster in. Het was een prachtige dag qua weer. We zijn in 1 kerkje geweest, maar al die kerken waren prachtig van de buitenkant. In het buitenland steek ik altijd een keer een kaarsje aan in de kerk voor de mensen om mij heen die zijn overleden. Ik ben niet gelovig maar toch doe ik dat bijna elke keer weer. 




Na lang lopen vonden we eindelijk een cafétje die niet te duur was en ook nog eens super leuk eruit zag. Gasolin! Dit is echt een aanrader als je ooit eens in Münster bent. We dronken hier een grote Chai Latte. 


In diezelfde straat vonden we dit restaurantje. We besloten dat we hier donderdag zouden gaan eten. Omdat dat de laatste volle dag was, en dan wilde we het extra speciaal maken. Dit restaurantje zag er super leuk uit en was ook nog best goedkoop. 


Ik maakte een foto van de straatnaam waar het restaurant zat. Zo konden we het donderdag we terug vinden. We liepen via een parkje terug naar het station om daar de bus te pakken. We zijn nog wel verdwaald geweest. 

Dinsdag 8 juli


Op dinsdag moest ik terug naar Nederland om mijn zomerschool te volgen. Je mag maar 1 dag missen en in 1 week heb ik 2 dagen. Dus ik moest minstens 1 dag terug komen. In de auto maakte ik een foto van mijn eigen artikel die ik heb gemaakt over de zanger van blessthefall met een interview die ik met hem had gedaan. Ik liet dit signeren. 



Melissa Peterse, die mijn eerste tattoo heeft gezet, had een nieuw flashsheet gemaakt. Ik wilde al een hele tijd een boot laten tattooëren en ik vond deze wel heel mooi dus ik heb hem geclaimed. 

Woensdag 9 juli 

\\

Dinsdag had het keihard geregend op de camping en dat hield niet op tot woensdag middag. Toen gingen we boodschappen doen. We vonden bubble tea in de supermarkt en die was echt heel lekker. We aten een enorme schnitzel en dat waren de hoogte punten van die dag. 

Donderdag 10 juli 


De laatste dag alweer. Gunnar was heel erg wakker.


In de grote boekenwinkel stond een super tof Dobby standbeeld. (Harry Potter voor als er mensen bestaan die dat nooit hebben gezien/gelezen) R.I.P. Dobby :( 



Na een lange dag winkelen liepen we weer door het park terug naar het restaurantje waar we wilde eten. 



Gunnar had een curry met haan, bamboe, courgette en champions. 


Ik had japanse Ramen (noodlesoep) met heel veel groenten, noodles en haan. 


Als toetje had ik groene thee ijs, wat echt goddelijk is. En Gunnar had zwarte sesam ijs, en ook dat was heeeeerlijk. 

Dit restaurant is ook zeker een aanrader! 

Vrijdag 11 juli 


De laatste dag. Mijn ouders kwamen ons weer ophalen. De tent ligt er zo zielig bij zo. 


We gingen met mijn ouders ook nog de stad in. We waren echt kapot. Dit biertje was dus zeker verdient. Het was een donker bier met aardbeien er in. Het klinkt gek, maar het was superlekker. We sloten de dag af met Currywurst en toen gingen we weer naar huis. 

Het is een beetje een lange plog geworden. Ik hoop dat jullie het alsnog leuk vinden. 

Liefs, 

Tara


































Geen opmerkingen:

Een reactie posten