woensdag 17 september 2014

Catrice Check & tweed limited edition baked eyeshadows

Wat keek ik uit naar deze collectie! Eindelijk ligt hij in de winkels en kon ik de palettes aanschaffen. Ik vond ze allebei prachtig dus die heb ik allebei ook meegenomen.



\
Beide paletten doen me denken aan een schooluniform. Vooral omdat de kleuren die zijn gekozen donker zijn en vooral is gekozen voor groen en blauw. Wat veelal word gebruikt in uniformen. Ik vind ze wel wat goedkoop ogen en aanvoelen omdat het van karton is. 


De paletten hebben allebei een plastic bescherm laagje. Zo kun je ook direct zien of ze niet perongeluk geswatched zijn door de persoon voor jou. Heel fijn! 

C01 London's eye 


Excuses voor de viezigheid. Ik had deze per ongeluk geswatched, nog voor ik foto's maakte. London's eye is gefocust op de donker groene kleur in het palette. Ik gebruik eigenlijk nooit de kleur groen maar ik vond deze heel erg mooi. Verder zit er een licht roze/oranje, een donkerbruine en een champagne kleur in. 


Ik vind de kleuren heel mooi. Alleen vind ik dat de groene kleur nog iets donkerder mocht, je moet hem wel heel erg opbouwen. De rest van de kleuren vind ik heel simpel. Maar over het algemeen zijn het mooie basic kleuren, met een iets bijzondere kleur. 

C02 Town of crown


Ik was het meest benieuwd naar dit palette. Vooral om de blauwe kleur die er in zit. Het is duidelijk dat dit palette draait om de blauwe kleur. De omliggende kleuren zijn bijna hetzelfde als het palette met de groene kleur.Je hebt een goud/beige kleur, de donkerblauwe kleur, een donkerdere bruine kleur en een rose gold kleur. 


Ik vind het jammer dat de lichte kleuren hier zo licht op uitkomen. Het lijkt net of ze heel wit zijn. Maar de blauwe en bruine kleur vind ik wel heel leuk! Ik vind de blauwe kleur heel erg bijzonder. 

Ik maakte met beide paletten de onderstaande ooglook. 



Ik heb de blauwe kleur van de binnenkant van mijn ooghoek naar het midden gedaan en de groene kleur vanaf daar naar buiten toe. Ik heb de bruine kleur uit London's eye gebruikt om het samen te blenden. Ook uit dat palette gebruikte ik de lichtste kleur als highlighter in mijn ooghoek. En van Town of crown de goude kleur als highlighter voor het wenkbrauw bot. 

Zoals je kunt zien zijn de kleuren heel mooi op te bouwen en kun je het zo heftig maken als je het wilt. Ik hou wel van een donkere herfstlook dus ik ben zeer tevreden met hoe dit is geworden. Ook ben ik heel erg blij met deze prachtige paletten en ik denk dat ik ze vaker ga gebruiken. 

De check&tweed collectie is te koop bij elke kruidvat en trekpleister. Ze kosten €4,50 per stuk 

Heb jij al iets van deze collectie? 

Liefs, 

Tara













5 opmerkingen:

  1. Ik heb London's Eye genomen. Vind hem zo prachtig met dat groen erin!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben niet helemaal overtuigd van de collectie, vaak valt de pigmentatie tegen bij de limited editions. Je ooglijk vind ik anders wel heel mooi geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat is vaak wel zo. Maar ik vind dat catrice het steeds beter doet!

      Verwijderen
  3. Hmmm ik twijfel nog of ik iets zal kopen of niet!
    Je ooglook is erg mooi!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind de verpakking erg mooi, maar de kleuren spreken mij helaas niet zo aan.

    BeantwoordenVerwijderen