maandag 23 juni 2014

Tweedehands make up: Urban Decay The Feminine Palette + ooglook

Na een superhandig artikel van Wies durfde ik het eindelijk aan om een tweede hands make up palette te kopen. Blijkbaar is het nog steeds een beetje taboe om dit te doen. Maar ik vind dat je het gewoon kunt schoonmaken en ik ben er niet vies van. Ik heb nou eenmaal niet het geld om telkens dure make up te kopen.


Ik vond uiteindelijk op marktplaats het Urban Decay the Feminine palette. Dit is een oude limited edition uit 2012. Ze hebben er volgens mij twee, want toen ik het opzocht was er ook een andere die er bij kwam in een soort rits palette, maar ik heb dus deze versie. Ik zou nooit Naked palettes kopen op marktplaats. Het risico van een nepperd is daar heel erg groot. 


Na wat research ben ik erachter gekomen, dat dit palette niet een enorme hit was. Er zijn maar weinig reviews. Ik kon er wel een van Pinkypolish vinden en daarom wist ik zeker dat dit een bestaand palette was. Ik kreeg de garantie van dit meisje dat het echt was. En na meer research kwam ik er ook achter dat dit klopte. De verpakking is heel erg stevig en gaat dicht met een sterke magneet. Er zitten mooie velvet afwerkingen op. 


Het meisje waar ik hem van had gekocht had t palette amper gebruikt volgens mij. Bijna alles was zo goed als nieuw. Hier heb ik hem al wel gebruikt. Er hoorde eigenlijk nog een oogpotlood bij te zitten, maar die had ze al wel opgemaakt. De kleuren trokken mij heel erg aan want ze zijn zomers maar de nodige neutrals zitten er ook bij. Alle kleuren kun je los kopen. Behalve darkhorse, die zit alleen in naked palettes of dus in deze. (en vast ook wel andere) 


Dit zijn de swatches. Alles van links naar rechts. Stray dog is een prachtige hazelnoot kleur. Fijn om te blenden. Swf is een hele lichte roze kleur. Ik vind deze heel er mooi omdat ik nog niet zoiets heb. Ik gebruik deze vooral als highlighter. Midnight cowboy is de enige die een beetje moeilijk te zien is. Hij is heel mooi en ik zal deze ook al highlighter gebruiken of als basis kleur. Aquarius is mijn favoriete kleur uit dit palette. Het is een prachtige turquoise kleur en dit heb ik nog nooit zo mooi gepigmenteerd gezien. Deze ga ik sowieso los kopen als hij op is. Dan Darkhorse. Een super gepigmenteerde donkerbruine kleur. Ik vind dat mooi om te gebruiken in mijn outer V en dan uit te blenden.  En dan als laatste ecstasy. Een paarse kleur, die lekker fel is. Paars vind ik altijd wat moeilijker op te bouwen maar deze doet het heel erg goed.

Ooglook



Ik ga met dit palette een ooglook voor jullie maken. Misschien hebben jullie soortgelijke kleurtjes of dit palette nog wel. En anders is het mooie inspiratie. Ik gebruik zoals altijd als eerste mijn oogschaduwbasis uit het NYC beautiful eyes palette. (Ze moeten deze basis echt los gaan verkopen, want ik zweer hierbij) 



Daarna pak ik een platte oogschaduw kwast en dep ik swf in mijn ooghoek, om de look eruit te laten springen. 



Daarna dep ik met dezelfde kwast aquarius op de rest van het bewegend ooglid. Hij is feller in het echt dan op de foto. Dit blend ik voorzichtig met elkaar. 



Dan pak ik mijn blending kwast en ecstasy en veeg ik dit op mijn outer V en in mijn crease. Dat blend ik alle kleuren nog een beetje voor een subtiele zomerse look. 



Ik maakte de ooglook af met een wit oogpotlood in mijn waterlijn (Catrice kohl kajal in White), een wing (Benefit they're real push-up liner) en mascara (Benefit They're real mascara).



Om de look zomers te houden gebruikte ik een licht koraal roze lippenstift (NYX Fig) en een lichte blush (Jemma Kidd duo blush in Peach). Voor de rest heb ik al mijn standaard gezichts producten gebruikt. 

Wat vinden jullie van dit palette en deze zomerse look? 

Ik kocht het palette voor 9 euro inclusief verzendkosten. Voor meer tips over tweedehands make up kopen, kijk dan op wies haar site naar dit artikel. 

Liefs, 

Tara









Geen opmerkingen:

Een reactie posten