woensdag 11 maart 2015

FOTD: I'm a mermaid

Het is al een hele tijd geleden dat ik mijn eerste face of the day maakte. Ik vond het wel eens tijd voor een nieuwe. Ik heb vandaag een mermaid look gemaakt met hobbyglitters.


Voor mijn basis gebruikte ik zoals altijd mijn Catrice all matt plus foundation in ivory. Deze foundation is hartstikke budget, mooi voor lichte huidjes, heeft een goede dekking en blijft de gehele dag op zijn plek. Ik ben al bijna ooor mijn derde flesje heen. Ik kan niet meer zonder. Daarnaast gebruikte ik Essence stay all day concealer en de Essence all about matt fixing powder om alles tot een geheel te brengen. 


Ik heb mijn gezicht lichtelijk gecontoured met de sculpt powder in Emphasize van mac. Dit was een limited edition uit de rocky horror picture show collectie. Als blush gebruikte ik een klein beetje van Global Icon uit de limited Rock out! edition van Essence. Om alles af te maken gebruikte ik Coupe d'chique als highlighter. Over deze highlighter konden jullie natuurlijk gisteren alles lezen. 


De oogschaduw die ik heb gebruikt komt allemaal uit het chezire cosmetics 128 kleuren palette. Ik vind deze kleuren hartstikke goed gepigmenteerd. Ik ging te werk met veel turquoise en groene tinten. Hier ben ik vooral mee gaan experimenteren en toen kwam dit eruit. Daarnaast heb ik met wat wimperlijm en een wattenstaafje hobby glitters aangepast. Dit was als experiment. De glitters hebben de hele dag zo mooi gezeten en ik heb naderhand geen last gehad van mijn ogen. Jullie zullen hier meer over zien. 


Omdat mijn ooglook zo heftig was wilde ik de lippen wat rustiger houden. Ik gebruikte eerst 02 Porcelain doll uit de nude lijn van Essence. En daarover heen crème brûlée buttergloss van NYX. Dit is mijn go to lipgloss product. De enige die ik echt fijn vind.  



Ik vind dit echt een perfecte look voor een leuk feestje of een avondje uit met vrienden. Het is natuurlijk wel wat heftiger dan normaal, maar zolang je de rest van de look wat rustiger houd vind ik dat het er mee door kan. Ik ben heel blij met dit resultaat en ik wil vaker dit soort looks voor jullie maken. 

Wat vind jij van deze look? 

Liefs,

Tara 





2 opmerkingen: