vrijdag 13 februari 2015

NYX Soft Matte Lip cream 01 Amsterdam

Ik heb er zo lang op gewacht. Alle Amerikaanse beauty bloggers zijn er gek op. En eindelijk is het hier "makkelijk" verkrijgbaar. De Soft Matte Lip creams zijn sinds kort te koop op de Douglas site. Helaas zijn ze telkens uitverkocht. Alle kleuren gaan ontzettend snel. Het zit in je winkelmandje en het is er zo weer uit. Uiteindelijk heb ik Amsterdam kunnen bemachtigen. Hoewel dit niet mijn Go to kleur was, wilde ik niet langer wacht om dit te testen dus ik heb hem toch maar gekocht.




Op de site was Amsterdam een hele lichte roze/rode kleur. En dat is zeker niet het geval in het echt. Het lijkt meer een normale rode kleur. Wat ik niet heel erg vind. Maar ik wilde eigenlijk een bijzondere kleur toevoegen aan mijn stash en dat is dit niet. 


De verpakking lijkt heel erg op de NYX butterglosses. Ik vind de slanke lange verpakking wel fijn omdat het niet veel ruimte in neemt. Het enige verschil is dat deze verpakking een mat zwarte dop heeft. Het ziet er heel chique uit. De Lipcream heeft een normale sponsapplicator wat met zulke lipcreams altijd het beste werkt. 


Op de swatch zie je ook dat dit eigenlijk een doodnormale kleur rood is. Ik vind hem wel heel mooi dekken en hij voelt ontzettend zacht aan. Dit is geen matte kleur die lang gaat blijven zitten door de romige textuur. 


Op de lippen is de kleur iets rozer en daar ben ik wel blij mee. Het is dus niet persé your typical red. Hij is ontzettend zacht en droogt niet uit. Hij geeft hierdoor wél af. Niet heel veel, het is eerder een lichte afdruk. NYX is mijn favoriete merk en stelt mij eigenlijk nooit teleur en dat is nu ook niet zo. 


Uiteindelijk ben ik toch nog heel tevreden met deze kleur. Hij geeft misschien wel af en hij blijft niet het beste zitten. De textuur is zo fijn dat ik het niet erg vind om vaker op te doen. Ook doet hij mij een beetje denken aan de Essence Lip creams van vorig jaar. Die vond ik ook héél fijn. 

Ik heb nog even getest of hij een maaltijd en een lange avond overleefd. Ik at shoarma, griekse salade en aardappels en hij bleef mooi zitten. (Hij vervaagde alleen een beetje) 's avonds liet hij alleen nog een stain achter. Toch nog best een goede houdbaarheid dus!

Je kunt de Soft matte lipcreams aanschaffen bij de Douglas voor €7,50. Ze zijn nu wel bijna altijd uitverkocht. 

Wat vinden jullie van deze NYX aanwinst? 

Liefs,

Tara 



4 opmerkingen: