dinsdag 10 februari 2015

Essence Like an unforgettable kiss blush brush

Ik keek al een hele tijd uit naar de valentijnsdag collectie van Essence. Alles zag er zo lief uit. Ik vond de verpakkingen leuk en het zag er allemaal veelbelovend uit. Maar toen ik gisteren in de winkel stond de swatchen was het een grote teleurstelling. De blushes die ik super leuk vond op de foto's, waren mega klein en hadden amper pigment. Ook de lipsheens vond ik tegenvallen. Uiteindelijk ging ik alleen naar huis met de lieve blush kwast.


Hoewel de kleuren heel erg vloeken vind ik hem natuurlijk heel erg schattig. Het lieve hartje gaat niet makkelijk tussen de anderen haren zitten, dus je hebt altijd deze leuke print. De haren zijn ontzettend zacht. 



Essence heeft de kwast goed verpakt waardoor de haren in tact blijven. Het is niet zo dat ze blijven plakken aan de verpakking. Alles voelt kwalitatief goed aan. De steel is kort en stevig, en het ziet er niet zo uit alsof alles uit elkaar gaat vallen binnen no time. De kwast heeft ook nog een naam; 01 Dear Valentine.



De kwast loopt schuin af, zodat hij precies op je wang past. Ook zijn ze dus ontzettend zacht, waardoor het gebruik ervan fijn is. Ik vind alleen door de grootte van de kwast, dat hij niet heel erg handig is voor onderweg. 


Ik heb hier nog een vergelijking met een eerdere blush kwast van Essence. Deze kwast is veel groter en breder. Hij is zachter en neemt precies het goede oppervlak mee. De andere blush kwast vond ik zelf eigenlijk wat te dun. Waardoor ik hem eerder gebruik voor contour dan voor blush. 


Door de grootte is het ook wel lastig om hem in een duo blush te gebruiken, of in een hele kleine. Dan neemt hij het product niet zo makkelijk op. Ter informatie, hij past helemaal in deze blush. 


Hier heb ik de blush net opgedaan. Hij is niet heel erg duidelijk, maar ik hou van wat subtielere blushes omdat mijn make - up altijd heftiger is. De kwast is fijn in gebruik. Ik denk dat als je teveel gebruikt, je het makkelijk kan wegblenden met deze brush door de vele haren en het grote oppervlak. 


In mijn full face zie je wel degelijk het effect van mijn blush. Subtiel. En aangebracht met deze kwast vind ik het echt heel mooi. Al met al geef ik deze kwast een dikke 10. En voor die 2,90 is het echt een koopje. 

Wat vinden jullie van deze lieve kwast? 

Liefs,

Tara  




2 opmerkingen: