woensdag 18 februari 2015

Essence Longlasting Lipsticks Nudes (Nieuwe collectie, alle kleuren)


Toen de nieuwe Essence collectie werd aangekondigd keek ik het meest uit naar de Nude collectie. Ik was zelf altijd meer een meisje die alleen maar felle kleuren op de lippen droeg. Maar ik begin de Nude lipstick jam te krijgen. De gehele nieuwe nude lijn trok me heel erg aan dus ik heb ze allemaal aangeschaft! 


 De verpakkingen zijn heel mooi matte nude met een subtiele glans. Allemaal in de kleur van de inhoud. Zoals je kunt zien zijn de nudes vooral geneigd naar een bruine gloed.


Van links naar rechts:
01 Wearing only a smile; Een lichte peachy nude
02 Porcelain Doll; Een toffee kleurige nude
03 Come Naturally; Een echte 90's bruine nude, zoals Kylie Jenner hem graag ziet. 
04 It's Nude Time!; Een licht beige nude
05 Cool Nude; Nog een 90's bruin maar deze neigt meer naar toffee.

Zoals je ziet hebben ze wel gedacht aan verschillende skintones. Ik denk dat de hele lichte kleuren niet gaan staan bij mij.


De swatches waren super moeilijk te fotograferen. Zoals je ziet zijn de lichte kleuren vrijwel onzichtbaar. Ik vind de twee donkere kleuren heel mooi. De lichte lipsticks voelen wel een beetje hard aan. Het is lastig om een prettig lijntje te zetten. 

01 Wearing only a smile



Ook op de lippen is de eerste lichte lipstick erg stroef. Ik trek zelfs allerlei velletjes mee. Hij ziet er niet egaal uit en trekt heel erg in de lijntjes. Ook vind ik deze kleur niet heel spannend. Van een afstand ziet het er nog wel goed uit. Maar ik ga denk ik dan liever zonder lipstick over straat. 

02 Porcelain Doll 


Porcelain Doll is een stuk egaler. Hij smeert ook wel stroef. Deze kleur doet me denken aan een lichtere versie van Mars van NYX. Ik vind deze kleur heel mooi bij mijn huid. Ik vind het wel echt jammer dat ook deze velletjes lostrekt.

03 Come Naturally




Ja! Hier ben ik fan van. Hij is niet zo donker als ik in eerste instantie dacht. Maar ik vind hem heel mooi. Voor mijn gevoel heeft hij een lichte grijze ondertoon door het bruin zitten en ik vind dit goed samenwerken met mijn huid. Deze is wel heel romig en blijft niet in de lijntjes zitten.

04 Nude Time



Ook deze kleur is weer heel erg stroef. En ik heb het gevoel dat ik hiermee mijn lippen aan het wegwerken ben. Hij is zo ontzettend bleek. Deze gaat ook niet in de lijntjes zitten. Maar ik was al bang dat ik deze niet mooi zou vinden en ik had gelijk. Ik heb ook geen idee bij wie dit wel zou kunnen staan. Nee dit is hem niet voor mij. 

05 Cool Nude



Deze is ook heerlijk romig. Hij gaat niet in de lijntjes. Hij heeft een subtiele roze nude kleur. Heel anders dan ik verwachtte toen ik hem in de verpakking zag. Dit maakt hem niet lelijk en hij is samen met Come Naturally mijn favoriet.

Ze zijn niet longlasting dat ze eeuwig de donkere kleur houden, maar ze vervagen heel mooi en laten een soort stain achter. (Dit is natuurlijk vooral met de donkere kleuren zo)

Je kunt deze lipsticks voor €2,39 aanschaffen bij de kruidvat of trekpleister. 

Wat vind jij van deze lipsticks? 

Liefs,

Tara 









3 opmerkingen: