maandag 17 februari 2014

Review: Essence All About Nude Eyeshadow

Eindelijk zijn ze er dan; De nieuwe producten van Essence en Catrice stromen langzaam de winkels in. Ik wil dan direct alles uitproberen, maar het budget zit me niet mee deze maand. Dus kan ik nu alleen het nieuwe nude paletje van Essence reviewen. (Die ik trouwens ook gekregen heb) Ik was vooral hier heel benieuwd naar. Zou dit absolute nude van Catrice verslaan?


Als eerste vind ik de verpakking echt niet mooi. Het is zo simpel en het oogt heel goedkoop. Dat vind ik jammer. Ik vind Absolute Nude van Catrice er namelijk wel heel mooi uit zien. 


Het zijn veel lichtere kleuren dan Absolute Nude van Catrice. Ik vind dat absoluut niet erg, maar ik vind donkere kleuren vaak leuker om met elkaar te combineren. Ik heb niet veel van dit soort kleuren dus het is wel een leuke toevoeging. Ik vind vooral de roze links onderin echt prachtig. 

De swatches
 


De eerste drie kleuren zijn echt heel licht. Die zou je vooral als highlighter kunnen gebruiken. Ik vind de derde kleur het mooist, het heeft een mooie glans. 

Ook het onderste rijtje is heel onschuldig. Ik vind de zachtroze heel mooi, maar hij komt een beetje te licht over op de foto helaas.Ik had wel verwacht dat de middelste kleur iets donkerder was. 

Ooglook 



Een ooglook maken was wel iets moeilijker. Ik begon met de middelste roze kleur van het bovenste rijtje. Deze deed ik op mijn ooglid, maar veel kwam er niet echt van. In de crease deed ik de eerste roze kleur van het onderste rijtje en ik maakte het af met de laatste kleur (waarvan ik dacht dat t paars was, maar het komt meet taupe uit.) van het onderste rijtje. Ik gebruikte de "I love punk" eyeliner stift van Essence en de Miss Manga mascara van 'l oreal. Ik highlighte mijn oog met Jemma Kidd all over radiance crème in 01 Iced Gold. 

Conclusie

Ik vind dit palette niet beter dan de Absolute Nude van Catrice, omdat deze kleurtjes veel lichter zijn en er wat moeilijker kleur vanaf komt. Ik vind dit palette wel een must in combinatie met Absolute Nude, hiermee kun je volgens mij de mooiste ooglooks maken. Ik ben overall zeer tevreden! 



1 opmerking:

  1. Ik vind het zelf wel een mooi palette, de zachte kleurtjes in je ooghoek ende wat donkere kleuren aan het einde van het ooglid. Zo valt er ook met dit palette een mooie look te maken. Ook is het handig om een primer te gebruiken zodat de oogschaduw beter pakt!

    BeantwoordenVerwijderen