woensdag 19 februari 2014

I ♥ Lip tints

Een ode aan een van mijn nieuwe favoriete producten; de lip (en het zijn natuurlijk ook cheek) tints! Sinds ik het heb ontdekt, ben ik verslaafd. Ik vind het ontzettend fijn spul.


Wat is een liptint nou precies? 

Dit is een product wat je een "stain" op je lippen achterlaat. Het geeft je wel kleur, maar niet teveel. Je eigen lippen zijn de ondertoon en afhankelijk van de kleur van je lippen is de kleur donkerder of lichter. Het plakt niet en blijft de hele tijd zitten. Ook geeft het niet af. En als het uiteindelijk vervaagd dan ziet het er niet raar uit, dus je hoeft het niet perse de hele tijd bij te werken. Je kunt het ook gebruiken als een primer voor je lippen, als je dit voor je lippenstift op doet blijft je lippenstift langer zitten.

Mijn collectie 

Aangezien ik dit fenomeen nog niet zo lang ken, heb ik ook niet ontzettend veel producten. In totaal heb ik er vier. Allemaal budget gekocht (een is high end maar ik heb er maar weinig voor betaald)


Catrice Blush tint for cheeks & lips 010 Rose Flush


Als eerste mijn allereerste liptint en ook mijn favoriet. Ik kreeg deze van mijn moeder toen we gezellig een dagje in de stad waren. Hij lijkt ontzettend veel op Benetint van Benefit (De verpakking dan). Helaas is die nog iets te duur voor me en laat mijn budget dit niet toe. Maar dit is volgens mij een goede dupe. Zoals je ziet is er al aardig wat uit.


De applicator is helaas wat minder fijn. Zoals je kunt zien, pakt hij veel te veel product op. Je moet dus goed afvegen en voorzichtig aanbrengen want anders is je hele gezicht rood. 


Deze tint maakt mijn lippen mooi roze en sluit enorm aan met mijn normale lipkleur. Ik vind dit een ontzettende aanrader. Dit is trouwens de enige die ik ook mooi vind staan (subtiel genoeg) als blush.
(Catrice €3,99)

Jemma Kidd Red Carpet lip/cheek tint & gloss 02 Dress Up 


Dit is mijn high end liptint, hoewel ik er maar één euro voor betaalde verkocht dit merk hem voor een veel duurdere prijs ooit. (Ik vind ze nu op sites voor zo'n 24 euro) Vind ik deze dat geld waard? Nee dit is mijn minst favoriete. De kleur is teleurstellend. Het moet een mooie paarse tint zijn, maar hij geeft niet echt een mooie kleur af. Jammer. Een clear lipgloss gebruik ik trouwens ook nooit, leuk dat die erbij zit maar nee helaas. Ik gebruik deze daarom ook eerder als lipstick basis voor een paarse lipstick. 


De applicator daarentegen is wel mijn favoriete applicator van alle liptinten die ik tot nu toe heb. Zo'n rolletje vind ik heerlijk werken. Geen geknoei en gedoe. 


Dit is 'm dan. Het lijkt een beetje alsof ik koude lippen heb in my opinion. Nee, ik vind hem niet zo mooi. Maar het is een prima basis! 

Essence gel tint 03 Flashy Apricot 


Ik heb deze net nieuw samen met de volgende, maar ik ben zo fan! Jammer dat ze uit het assortiment zijn gehaald. (Als je snel bent kunt je ze nu voor 50 cent krijgen) Deze heeft echt een prachtige kleur. Het enige nadeel is dat je deze tint wel voelt op je lippen. Dan lijkt het alsof je lippen een beetje uitgedroogd zijn. Maar de kleur maakt alles goed. Over de applicator schrijf ik bij de volgende kleur wat! 


Aaah i love this color. Mooi oranje/rood. Dit maakt mijn lippen zo leuk en lief! 

Essence gel tint 04 Pink Exposed


Nou, al het commentaar is hetzelfde als hierboven. Ik ben er zo blij mee. De geur van deze tints zijn trouwens heel lekker zoet. 



De applicator is heel lekker zacht en buigt mee met je lipvorm. Net zoals die van Catrice pakt deze ook echt veels te veel product. 


Hij is wat donkerder dan Rose Flush van Catrice. Maar dat maakt hem niet lelijk. Hij past erg goed bij mijn lipkleur! 


Ik ben duidelijk heel erg fan van liptints! Op mijn verlanglijstje staat dus nog de Benetint. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voor ik die heb, maar hey ooit heb ik hem! 

De make up die ik verder draag: 

- Catrice Absolute Nude
- Essence All About Nude
- Jemma Kidd Blush Duo 01 Soft Peach/Beige
- Jemma Kidd All over radiance crème 01 Iced Gold
- Essence pure skin for lighter skin
- Rimmel Stay Matte pressed powder 003 Peach Glow
- So me concealer (action)
- Essence I ♥ Punk jumbo eyeliner pen
- L'oreal Miss Manga mascara

Liefs,

Tara 





2 opmerkingen: