maandag 26 januari 2015

Weglopen van je fans

In het kader van concert irritaties schreef ik eind 2013 een artikel over irritante drukmeisjes bij concerten. Nu is het alweer lang geleden, maar er is weer een nieuwe irritatie ontstaan en dit wil ik graag weer met jullie delen.
Misschien verwacht ik teveel of zeur ik. Maar dit is mijn persoonlijke mening, dus don't get offended.



Gisteren ging ik naar een concert van de band Crown the Empire. Ik had ze afgelopen jaar in oktober ook al gezien. Toen waren ze het voorprogramma, nu waren ze het hoofdprogramma. De afgelopen show nam ik een foto met één van de twee zangers. Hij deed heel gehaast en liep na de foto zonder iets te zeggen bij mij weg. Ik was een beetje verbaast, want dit ben ik niet gewend van bandleden. Zeker niet van de bands waar ik naar luister. Ik dacht dat hij misschien haast had en er gewoon niet aan had gedacht.
Nu was hij er gisteren natuurlijk ook weer. Hij liep weer langs mij heen. (Het concert was al voorbij) Ik dacht "Ha nu is mijn kans om een praatje te maken en misschien een nieuwe foto te vragen." Toen ik hem dat wilde vragen werd hij al bestormt door andere meiden. Hij nam een aantal foto's maar deed weer zo gehaast. Hij zat te roepen naar andere mensen en toen liep hij weer zonder iets te zeggen weg.


Beau van Blessthefall neemt heel veel tijd voor zijn fans

Hoewel dit natuurlijk geen grote ramp is. Vind ik het wel raar dat een artiest nu twee keer zoiets maakt in een korte tijd. Er waren nu bijna alleen maar mensen voor hen. Als je headliner bent kun je verwachten dat mensen met je willen praten en op de foto willen. Dan moet je niet gaan weglopen.

Dit is dus niet de eerste keer dat ik dit meemaak. De bands die ik luister vind ik persoonlijk te "klein" om echt ster allures te krijgen. Ik ben vaker in de kou achter gelaten door bandleden die zeiden dat ze even wat moesten weg leggen en weer naar buiten zouden komen. Misschien klink ik nu verwend of veel eisend. Maar ik vind het persoonlijk fijn om met mijn helden op de foto te gaan en even met ze te praten.

Er zijn zoveel bands die dit wel gewoon doen. Hoe groot ze ook zijn. Ze nemen de tijd. Als ze echt weg moeten omdat ze weer verder moeten reizen naar de volgende show, dan zeggen ze dat. Dan lopen ze niet zomaar weg. Ik vind persoonlijk dat je als band je fans niet in de steek moet laten. Zij zorgen wel voor het geld wat je verdient. Zij zorgen voor de meeste support. En zij zorgen ervoor dat jullie delen van de wereld zien, waar jullie nooit van hadden kunnen dromen. Geef ze ook wat terug als ze jullie dan eindelijk eens kunnen zien.

Wat vinden jullie er van dat artiesten dit zomaar doen? 

Liefs, 

Tara 

2 opmerkingen:

  1. Hoi Tara,
    Dat klinkt wel heel nep zeg. Ik bedoel neem dan ook niet de moeite ofzo om op de foto met je fan(s) te gaan.. of doe dan met minder fans op de foto en houd een klein praatje waar kan. Zeg iig iets inderdaad! Ik kan me voorstellen dat je dan gelijk ook zoiets hebt van laat maar en heel anders gaat luisteren naar de band. Tenminste..dat zou ik dan hebben.
    Groetjes en liefs, Mijntje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan moet je voor de grap eens naar een concert van mijn lievelingsartiest Michael Franti gaan, die neemt na afloop minimaal een uur de tijd om iedereen in het publiek, die dat wil, een hug te geven, er even mee op de foto te gaan en om met de hele crew en het publiek nog even lekker te gaan dansen. En hij is echt dankbaar dat je naar zijn concert komt. En hij treedt echt bijna elke dag op, jaar in jaar uit en doet dat overal waar ie komt. Daar kunnen die arrogante types een heel groot voorbeeld aan nemen.

    BeantwoordenVerwijderen