maandag 19 januari 2015

Essence Hidden Stories LE highlighters & oogschaduw soufflé

Essence brengt de laatste tijd mooie limited edition producten uit. De nieuwe limited edition was ik aan het begin minder enthousiast over. Maar er zitten twee highlighters in en dat kan ook nooit laten liggen. Ook de naam Hidden Stories vind ik leuk. En de product namen zijn nog beter. Dus ik besloot het toch maar een kans te geven.


De producten uit deze lijn zijn allemaal ontzettend licht. Pastel maar dan nog lichter. Ik vind de verpakking een beetje simpel en goedkoop ogen. De roze highlighter heet 01 Rose in Wonderland, de paarsige highlighter heet 02 Enter Wonderland en zo heet de oogschaduw ook maar is het dan 01. (Snappen jullie nu waarom ik de namen zo leuk vind) 


De highlighters zijn qua kleur best moeilijk uit elkaar te houden. Toen mijn vriend ze voor me haalde vond hij het lastig om te zien. Dit heb ik ook. De kleuren liggen ontzettend dicht bij elkaar.



Ik was verrast door de substantie van het product. Het is ontzettend zacht en het voelt als een poeder. Maar het is een crème. Zoals je ziet is Rose in Wonderland (bovenste) ontzettend licht en zie je hem bijna niet. Enter wonderland is iets duidelijker en heeft meer zilver in zich. Ik vind ze best subtiel en dat vind ik niet persé goed bij een highlighter. 



Op de bovenste foto heb ik Rose in wonderland aangebracht en op de onderste Enter wonderland. Ze zijn helaas moeilijk te zien. Het kleine verschil tussen de twee verdwijnt ook direct als je ze aanbrengt. Zo zijn ze eigenlijk identiek. Jammer! 


In eerste instantie dacht ik dat deze soufflé wit zou zijn. (Ik heb ze niet zelf gehaald dus ik kon het niet weten) Ik zou het dan als oogschaduw basis willen gebruiken. Maar het is zilver. Hier baalde ik in eerste instantie een beetje van. Maar ik geef hem toch een kans. Wat ik jammer vind is dat de soufflé niet mooi egaal in het potje zit. De randjes zijn wat los en het ziet er een beetje viesig uit. 


Maar dan de swatch. Ik schrok een beetje toen ik de soufflé aanraakte. Het is ontzettend zacht. En het voelt een beetje als een chocolade mousse toetje haha. Ik denk dat dit ontzettend snel vies word. Vandaar dat de houdbaarheid ook maar een half jaar is. Maar de swatch vind ik prachtig. Hij is ontzettend zilver en gepigmenteerd. Ik vind het echt heel mooi. 



Ook op mijn oog is het heel mooi. Het lijkt net een foiled eyeshadow die ik vaak bij amerikaanse bloggers zie. Ik vind dat een budget merk als Essence dat dan echt heel goed doet. 



Helaas verliest hij tijdens het blenden wel een beetje zijn kracht. Ik heb een snelle simpele oogschaduw look gemaakt met een bruin/paarse kleur en eyeliner. Het blenden gaat stroever en als het eenmaal geblend is zie je weinig zilver. Ik vind het alsnog wel een leuke look. 


Hier is de full face met beide highlighters die je dus niet echt ziet en de oogschaduw look die wel heel leuk is geworden. 

Als ik zou moeten kiezen tussen de producten zou ik zeker de soufflé aanraden. Hij is mooi en het is net foiled eyeshadow. Behalve bij het blenden blijft hij goed zitten en beweegt hij niet in de lijntjes. 

De highlighters en eyeshadow soufflé zijn allemaal €2,99 en te koop bij de kruidvat en trekpleister.

Wat vinden jullie van de Hidden Stories collectie? 

Liefs,

Tara 







2 opmerkingen:

  1. De highlighter's zijn erg mooi :)
    Ook de Eyeshadow Soufflė is erg mooi!
    Maar toch zal ik niks aanschaffen van deze LE :)
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind vooral de oogschaduw erg mooi!

    BeantwoordenVerwijderen