woensdag 11 december 2013

Concert verslag: The Word Alive, I See Stars en Dayshell

Om half 7 stonden we te wachten voor de zaal. De Willemeen is een van mijn favoriete zalen, klein en mooi. Er waren om half 7 al een aantal mensen aan het wachten. Om 7 uur zou de deur open gaan, dit werd uiteindelijk 10 minuten later.

Eenmaal binnen, gingen ik en mijn vriend even bij de merchandise kijken en daarna een mooi plekje in de zaal zoeken. We stonden helemaal vooraan, wat opzich niet zo moeilijk was want het is een klein zaaltje, niet iedereen hoefde persé vooraan te staan. Wij ook niet, maar het was wel een fijne plek. 


Na een vertraging van een kwartier begon uiteindelijk de eerste band van de avond. Dayshell, de band die is ontstaan met de oude clean vocalist van of mice & men die in 2012 vertrok. Ik had niet echt hoge verwachtingen van deze band, ik weet niet zo goed waarom. Maar ze bleken toch een hele goede band te zijn. Met veel up-tempo nummers, en de vocals waren gewoon erg goed. (Had ik trouwens niet anders verwacht) Ze zijn nog erg klein, maar ze hebben hier een mooi showtje neer gezet. 


Daarna kwam de band waar wij in eerste instantie voor kwamen, I See Stars. En sorry hoor, maar jeetje die zien er echt niet uit als ze optreden. En dan de clean vocalist, die een té strakke leren broek aanhad die alles liet zien. (En nee het was niet veel en ik vond het ook niet echt smakelijk). Hoewel hun uiterlijk dus echt een ramp was, was de show wel echt een van de leukste feestjes waar ik bij ben geweest. Ze waren ook echt goed. De vocals waren spot on. Ik was blij met de setlist en ik heb uiteindelijk ook de nieuwe CD gekocht. 


Aangezien The Word Alive me niet zo kon boeien (voor ze optraden) gingen we achterin de zaal staan. Daar heb ik opzich wel spijt van, want WAUW dit had ik niet verwacht. Deze band speelt ZO strak live. Ik had het nooit geluisterd, omdat iedereen hier altijd over aan het hypen is dus kon het me niet echt boeien. Maar ze hebben me zeker overtuigd. 

Ik vond dit echt een van de leukste shows in tijden. De sfeer was erg goed en er was geen vervelend publiek. Overall een geweldige show dus. 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten