maandag 17 november 2014

Twee keer NYX, lip potlood en lipstick.

Afgelopen woensdag was het weer online shopping avond bij de Douglas. Op alle producten (met natuurlijk uitzonderingen) was er een korting van 20%. Altijd als die avonden er zijn haal ik wel iets van NYX. Dat maakt het merk toch net iets goedkoper. Ik kon me weer eens niet inhouden en ik kocht een lip potlood en een lipstick.




Dit zijn ze dan in volle glorie. De lipstick is in de kleur Mars en het lip potlood in de kleur Deep Purple. Mars had ik eerder van iemand overgekocht maar ik kreeg een totaal andere kleur dan hij hoorde te zijn. Ik weet niet wat daar misging en ik heb het ook maar zo gelaten. Ik kon alsnog niet de kleur (en naam) loslaten dus ik moest de originele kleur halen.
De laatste tijd ben ik verslaafd geraakt aan lip potloden. Ik had alleen nog maar potloden van Essence (die heel erg fijn zijn) maar ik wilde er natuurlijk ook een proberen van mijn favoriete budget merk! Ik koos voor een paarse omdat ik dat wel handig vond voor in de herfst.

NYX Round Lipstick Mars 


De lipstick zit zoals altijd in een ronde tube. Helaas is de kwaliteit hiervan niet heel erg denderend. Ik vind de verpakking ook goedkoop ogen.



Maar die verpakking haalt niet weg dat NYX altijd goede lipsticks heeft. Mars is een koraal bruine kleur en hij past perfect bij de 90's lips van dit moment. Ik kocht hem persoonlijk omdat ik als Sailor Moon fan geen lipstick kan laten liggen die (sailor) Mars heet. Maar ook omdat ik nog geen kleur als deze in mijn collectie heb. 


Zoals ik gewend ben van NYX, is ook deze lipstick heel erg gepigmenteerd. Hij voelt zacht aan. Hij heeft een mooie diepe kleur. 


Hoewel de lipsticks nooit heel erg longlasting zijn (een paar uur als je niks eet) vind ik ze altijd heel mooi qua kleur. Ook zijn ze heel erg hydraterend en voelen ze zacht aan. Ik vind deze kleur ook weer echt een pareltje. 


Hoewel ik niet had verwacht dat zo'n kleur mij zou staan, ben ik blij dat ik deze heb gekocht. Hij past heel mooi bij mijn huid en mijn ogen. Het is een lipstick voor de heftige ooglooks of voor een natural look zoals hierboven. Deze lipstick krijgt een dikke 10! 

NYX Lip Pencil Deep Purple 



Ik weet niet wat ik er ineens mee heb. Maar lip pencils zijn als magie voor me. Ik moest er echt een proberen van NYX. Ook hierbij vind ik de verpakking niet zo bijzonder. Hij is voor mijn smaak iets te druk, op de verkeerde manier. 


Hoewel de kleur minder paars is dan op de site vind ik hem alsnog heel erg mooi. Het potlood is wel een stuk harder dan het potlood van Essence. Wat ik toch dan iets minder fijn vind. 


Om het op mijn lippen te doen doet daarom ook best wel pijn. En dat lijkt mij niet de bedoeling. Hij is daarom ook minder makkelijk te verdelen over de hele lip waardoor je kale plekjes ziet. Ik draag de Essence lip pencils vaak zonder lipstick. Hierbij kan dat gewoon niet. 


Van een afstand ziet het er iets beter uit. Maar ik ben niet tevreden over de echte dekking. Jammer! 


In combinatie met een lipstick vind ik hem wel heel mooi. Dit is trouwens Cutting Edge van Rimmel. Deze lipstick is normaal niet heel erg longlasting. Maar in combinatie met het potlood houdt hij het toch veel beter vol. 


En dan nog de fullface met beide producten. Helaas ben ik dus iets minder tevreden over het lip pencil. Maar voor de rest ben ik hartstikke tevreden met deze aankopen. 

Deze producten zijn allebei €4,99 en te koop bij de douglas(.nl) en in een aantal V&D's 


Wat vinden jullie van het merk NYX? 

Liefs, 


 Tara   


8 opmerkingen:

  1. Cutting Edge van Rimmel in combinatie met het potlood is echt prachtig, jammer dat hij niet fijn aanvoelt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh Cutting Egde is echt een heel mooi kleurtje! Jammer van de dekking!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jammer dat het potlood niet goed dekt, maar de kleuren van ze allebei vind ik prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De lipstick vind ik erg mooi, alleen jammer dat de potlood niet zo goed dekt!
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  5. de kleur van het potlood vind ik erg mooi, alleen zonde dat het van dichtbij geen succes is...

    BeantwoordenVerwijderen