maandag 17 november 2014

Artist to watch #1: Veerle Schouten

Bij een concert ontmoette ik Veerle Schouten samen met haar vriend. Na lange gesprekken over de muziek besloten we elkaar toe te voegen op Facebook. Het is zeker geen leugen dat concerten mensen bij elkaar brengt.

Ik wist dat ze een illustration opleiding deed. Vaak zag ik dan tekeningen op haar facebook verschijnen tot ze ineens bij een tekening een oproep deed aan mensen of ze nog iets voor hen kon tekenen. Ze wilt graag oefenen, zodat ze uiteindelijk bij een tattoo shop kan werken.

Natuurlijk laat ik mij dat geen tweede keer zeggen en vroeg ik haar of ze een Sailor Moon tekening wilde maken. En een paar weken later ontving ik de foto ervan via facebook.



Zoals de meeste wel zien is dit natuurlijk een andere versie van haar. Maar dat is juist het leuke ervan. Ze heeft Sailor Moon als een mens gemaakt. Ik werd natuurlijk spontaan verliefd op de tekening en vroeg of ik hem mocht hebben. Ik kon het origineel niet krijgen, wat logisch is. Maar ze stelde voor om hem te laten printen. 

Ik heb altijd al een art print willen hebben van Sailor Moon. Uren online zitten zoeken. Maar deze is het mooiste. Ik ben er hartstikke blij mee. 

Veerle heeft ook andere werken gemaakt. Stuk voor stuk tot in de puntjes uitgewerkt en heel sierlijk. Maar toch heeft het dan die edgy tattoo style. 


Onder andere maakte ze ook een mermaid voor een vriendin van haar. Ook deze ziet er realistisch en sierlijk uit. 


Haar visite kaartjes zijn natuurlijk ook zelf geïllustreerd. Deze zien er net zo professioneel uit als haar website, daar kun je een portfolio vinden met meerdere werken van haar. Ook kun je hier contact met haar opnemen voor misschien jouw droom tekening! 

Ik ben super blij met het eindresultaat van mijn tekening. Op dit moment heb ik geen tijd om een lijstje te halen en haar op te hangen. Maar zodra ik het heb, zien jullie het natuurlijk voorbij komen op mijn instagram dus hou deze in de gaten. 

Ik wil van Artist to watch een nieuwe maandelijkse serie maken. Dus ben jij of ken jij iemand die kunstwerken maakt of iets anders creatiefs stuur een mailtje naar deadbydiamonds@hotmail.com of laat een reactie achter op de facebook pagina van mijn blog. 

Wat vinden jullie van het werk van Veerle? 

Liefs, 

Tara  






1 opmerking:

  1. Ik vind het erg mooi, eigenlijk word ik er heel vrolijk van en dat vind ik erg fijn!

    BeantwoordenVerwijderen