donderdag 22 mei 2014

Ooglook met het MUA undressed palette. (foto tutorial)

Omdat er al vele reviews zijn van het MUA undressed palette wilde ik dit achterwege laten. Ik heb het palette nu al een tijdje en ik heb er een ooglook mee bedacht die ik vaker draag en met alle kleuren wel eens doe. Ik wil dit graag met jullie delen.


De producten die ik voor de ooglook gebruik zijn:
- Het MUA Undressed Palette
- L'oreal paris miss manga mascara
- Catrice Kohl Kajal in 040 White
- De oogschaduw basis uit het NYC individual eyes palette
- Essence liquid liner
- wimperkruller


De kwasten die ik voor de ooglook gebruikt zijn: 

- De Hema Blending brush
- De max (action) angled brush
- De hello kitty platte oogschaduw kwast

Stap 1: Breng de basis aan


Ik breng deze basis aan met de spons applicator die in het setje zit. Ik vind deze basis erg fijn en dit is ook mijn standaard basis. Maar gebruik gewoon je favoriete basis. 

Stap 2: Kies een lichte kleur en breng deze aan tot de helft van het bewegend ooglid


Ik gebruik voor deze tutorial shade 1,2,8 en 9. Deze kleurtjes vind ik wel mooi bij elkaar passen. Ik zal dan vanaf nu ook gewoon de shade nummers gebruiken. 


Ik breng shade 2 aan tot de helft van mijn bewegend ooglid. Dit doe ik met de platte oogschaduw kwast.

Stap 3: Breng een donkerdere kleur aan dan je eerste kleur op de andere helft





Ik heb nu shade 9 gebruikt en met dezelfde kwast aangebracht. Ik heb het op de foto nog niet geblend, maar doe dit wel dat maakt de overgang wat natuurlijker. Ik vind deze kleuren heel mooi bij elkaar passen. 

Stap 4: Met je angled brush maak je een cat wing met een donkere kleur naar keuze 



Ik heb shade 8 in een V vorm aangebracht en gedeeltelijk over shade 9 heen gedaan. Je kunt het zo laten of nog blenden zoals ik op de laatste foto heb gedaan. Ik heb ook nog een highlight aangebracht boven mijn wenkbrauw bot en in mijn binnenste ooghoek. Ik heb hiervoor shade 1 gebruikt. (onderste foto)

Stap 5: Breng een wit lijntje aan in je waterlijn 


Ik vind met wit werken heel erg mooi in een look. Ik maak meestal een lijntje in mijn waterlijn zodat mijn ogen groter en sprekender lijken. 

Stap 6: Eyeliner!!!! 


Ik ga de straat niet op zonder eyeliner. Dit hoeft niet perse voor jullie te gelden dus jullie kunnen het ook bij de stap hierboven laten. De essence liquid liner is mijn favoriet. Hij is intens zwart en blijft eeuwig zitten. 

Stap 7: Maak het af met mascara


Ik krul altijd eerst mijn wimpers. Ik vind dit gewoon mooier staan en in combinatie met de miss manga mascara is het al helemaal geweldig. 



Dit is de volledige look. Ik draag dit meestal naar school. Ik hou van wat uitbundigere looks. Maar omdat het nude is blijft het nog best rustig. 

Op de rest van mijn gezicht draag ik: 

- Essence oil control make-up base
- Catrice BB allround foundation 010 light beige
- Jemma Kidd Mattifying powder 01 Fair
- NYC Big Bold Bronzer 601 ManhaTan
- Essence silky touch blush 10 Adorable
- Essence Love Letters Highlighter 01 Love Poem
- Hema eyebrow pencil 11
- Catrice eyebrow gel

Gaan jullie deze look proberen? 

Liefs, 

Tara














4 opmerkingen: