donderdag 15 mei 2014

Concert review: Born Of Osiris + After The Burial + Betraying The Martyrs + Buried In Verona

Vandaag neem ik jullie mee naar het concert waar ik afgelopen vrijdag heen ben geweest. Het is niet een concert zoals die van Justin Timberlake waar ik eerder over schreef. Nee, dit is een Deathcore concert. De meeste mensen die geen metal luisteren zien metal als een geheel genre. Maar hier zijn grote verschillen in. Deathcore is een van die sub genres. En ik ben hier nog niet zo heel lang gek van want het is meestal wat harder en zwaarder dan wat ik normaal luister.



Oke, genoeg side info, op naar het concert.

Mijn vriend en ik kwamen al vroeg in Eindhoven aan. En na een rondje primark ,met veel gezeur van mijn kant omdat ik geen geld had, gingen we door naar de zaal. Wij zijn altijd vroeg. (dit komt vaak vooral door mij want ik ben een fangirl) Het regende kei en keihard. Dus wij zijn onder de afkapping van de zaal gaan zitten en daar gewoon gaan chillen. Ondertussen liepen er een aantal bandleden als langs. Ik ga niet in detail maar we hielpen de leden van de band waar voor we kwamen (Betraying the martyrs) en mochten daarna al met hun mee naar binnen.

Eenmaal binnen waren ze ons ontzettend dankbaar en werden we op de setlist gezet. Daarna hebben we de mensen van de dynamo nog geholpen met het opzetten van de banken en wat andere dingen. We moesten natuurlijk ook nog onze tickets verkopen en dat is uiteindelijk ook gelukt.


Om 19.15 begon de eerste band; Buried In Verona. Het was nog niet zo druk. De band probeerde het publiek enthousiast te maken, maar elke keer als ze riepen "JUMP JUMP" bleef iedereen stil staan. Ik vond ze zelf wel oke, maar degene die de scream vocals deed kon het niet zo goed, dus dat vond ik wel jammer.


Toen dat was afgelopen, kwam Betraying The Martyrs op het podium. Ik was al heel  erg blij. En bij de opbouw maakte de bandleden veel contact met ons. Dat vond ik erg leuk. Ze lieten ons echt voelen (zoals zij het zeiden) als hun vrienden. Ze hadden een geweldige setlist. En iedereen ging helemaal los. Ze speelde ook een nieuw nummer. Ik heb mijn stem weg geschreeuwd en alles meegezongen. Het was geweldig.


We kwamen wat later binnen bij After The Burial. En toen ik daar stond besefte ik ineens dat ik ze al eens had gezien. Omdat ik nog heel erg in de wolken was van de Betraying The Martyrs set had ik niet heel goed opgelet. Maar ik vond After The Burial ook heel goed. Ze kregen het publiek goed los. En ik zag hier ook de eerste stagediver.



En dan als laatste was Born Of Osiris aan de beurt. Gunnar was hier heel erg enthousiast over van te voren. En ik had het nooit helemaal geluisterd. Maar jezus, wat speelt deze band goed! Ze spelen ontzettend strak en gaan helemaal los. Ook hier werd het publiek wild. Hoe moe ik ook was en hoeveel pijn ik ook had aan mijn voeten, deze band zorgde er voor dat ik alsnog wilde springen. Helaas moesten we bij de helft van de show alweer weg om de trein te halen.

Ik vond het over het algemeen een van de beste shows waar ik in de afgelopen tijd heen ben geweest. En Betraying The Martyrs heeft echt een plekje in mijn hart gekregen. En staan nu bij mijn ultieme favoriete bands in het rijtje.

Ik wilde nog heel graag opnieuw op de foto met Aaron Matts van Betrayin The Martyrs, omdat ik niet tevreden was over hoe ik er op stond de vorige keer. Dus ik heb ook nog de kans gehad om een nieuwe te maken en nog met andere bandleden op de foto te staan.

Dit is de oude foto van oktober vorig jaar. ew.

En dit is de nieuwe. Veel beter! 

Nog een foto met een van de gitaristen. (Baptiste, hij is zo awkward aw)

En deze die helaas wat bewogen is. Met de toetsenist (Victor) en de Bassist (Valentin, die heel grappig is)

Gaan jullie ook wel eens naar een concert? 

Liefs, 

Tara 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten