woensdag 20 november 2013

DVD collectie!

Het is lang geleden dat ik een blog heb gemaakt, dit komt door het feit dat ik geen tijd heb gehad. Ik ben wel bezig met een fall lookbook, dus dat is iets om naar uit te kijken! Ik wilde een blog maken, maar ik wist niets. Dus uiteindelijk heb ik voor dit gekozen. Het is misschien niet superinteressant, maar het is iets!


Zo staan ze in mijn kast. Ik ben heel erg blij met de dvd's dus iedereen mag het zien! 


Ik begin dit met mijn meest favoriete films, en die ik ook het meest van alles heb gezien. Zoals je ziet Death Note. Eigenlijk is de film best overdreven Japans, maar het verhaal is zo goed en ze hebben veel van mijn favoriete elementen uit de manga erin verwerkt. Het laatste deel hoort er eigenlijk niet bij, het staat los van het originele verhaald. En die vind ik ook het slechtst, maar hij hoort bij de reeks van 3 films. 


Om in de Japanse sfeer te blijven, ga ik door met mijn anime films. Dit is geen film, maar een gedeelte van de serie NANA Box 3. Ja het is raar dat ik box 3 heb, maar meestal zijn deze series ontzettend duur op een box en deze was afgeprijsd naar 10 euro dus ik kocht hem gewoon. Er staan op elke dvd 3 afleveringen. 



Een echte anime liefhebber kan niet zonder Spirited away in zijn of haar collectie. Deze film is een meesterwerk, en zoals je kunt zien ook een Oscar winnaar. En dat verdient hij! Deze heb ik ook al heel vaak gezien. Ik kijk Japanse films ook altijd in het Japans met ondertiteling. Maar deze film moet je ook eens zien in de "Nederlandse" versie. Je gaat lacht je kapot door de voice-overs. (Er staat dat het Nederlands is maar het is Vlaams!!!) 
Daarnaast heb ik ook Castle in the sky op dvd. Ik heb alleen nog nooit besloten hem te kijken. De film heeft de oude tekenstijl en dat vind ik meestal niet zo leuk. Maar ik ga hem nog wel kijken asap. 


Dan nog een van mijn favoriete films. Harry Potter. Ik heb deel 1 en deel 2 in een ultimate edition. En die zijn geweldig. Ze hebben elk dezelfde inhoud, maar dan wel anders. Ik pak deel 1 als voorbeeld. 


Als je de hoes eraf haalt, zit er een box in met dezelfde voorkant. Waarin foto's uit de film staan. Ook zit het mapje met de dvd's erin, een mapje met foto kaarten en een hologram kaart en een boekje wat elke keer ergens anders over gaat.


In elke box zitten vier dvd's, de originele film, de extended version en twee extra's. In deze box gaat het vooral om het maken van de film. 


Daarbij zitten dus de foto kaarten. Ook deze zijn in elke box verschillend.


Daarnaast heb je het boekje wat in deze box ook over het maken van de Harry Potter wereld gaat. Het is duidelijk een geeky box maar ik vind hem geweldig. 


Om bij onze vriend Daniel te blijven, heb ik ook The Woman In Black. Dit is de eerste film die best wel eng is, waarbij ik hem helemaal heb af kunnen kijken zonder in een hoekje te gaan zitten, om daar dan alle popcorn op te vreten. Deze film heeft zo'n goed verhaal, en eigenlijk moet je hem maar één keer zien. Maar dat doe ik lekker niet. 



Hoewel ik enorm fan ben van Tim Burton ben, zijn dit de enige dvd's van zijn films die ik zelf bezit. De rest van de collectie, staan bij mijn vriend thuis omdat dit Blu-Ray's zijn. Corpse Bride was een film bestemd voor mij. Hij kwam in de bios op mijn verjaardag en de dvd kwam een jaar later uit, ook op mijn verjaardag. Het is een hele mooie film, met veel fijne humor! 
Sleepy Hollow is zo'n heerlijk voorbeeld van een ouderwetse fabel die geweldig is verfilmd. Ookal kun je zien dat dit een gedateerde film is, het verhaal is geweldig verbeeld. 


Een hele rits animatie films, die ik allemaal kreeg van mijn vriend voor ons halfjarig jublieum. Hij weet me wel blij te maken! Madagaskar 2 vind ik een vrolijke fijne film voor de zomer maanden. Ik vond de eerste Madagaskar film niet zo leuk, maar deze heeft me blij verrast. Robots is een geweldige film die ik ooit eens had gezien en nooit meer vergeten ben, en nu heb ik hem eindelijk op dvd! Horton is een super zoette en veels te vrolijke film. Hij is zeer fijn als je een dag boos bent. Despicable me is de geweldigste uitvinding ooit. De minions die je altijd aan het lachen maken, de zin IT'S SO FLUFFY I'M GOING TO DIE , de verandering van Gru ALLES AAN DEZE FILM IS LEUK. Sorry.


Black Swan kent waarschijnlijk iedereen wel. Geweldige film. Niet veel over te zeggen. 


Pulp Fiction heb ik op aanraden van mijn vader ooit eens gekocht voor een paar euro. Ik heb hem nog steeds niet gezien, en daar voel ik me heel slecht door. 


Oké, ook ik heb mijn foute kanten. Ik ben heel erg fan dus ik moest hem hebben. 


Ik ben zoals jullie al weten groot Alice in Wonderland fan. Ik verzamel er van alles van. (De live action film ligt bij mijn vriend) En deze Masterpiece edition is de eerste toevoeging aan mijn verzameling. Het is een UK import dvd, en heeft allerlei leuke extra's en een kaartspel! 


Het is dan geen dvd box, maar een old school videobanden box. Toch moet hij er even bij. Ik heb hem laatst gevonden met mijn vriend en toen kocht hij hem voor me. Ook al kan ik geen videobanden bekijken, het is wel Star Wars. Dus ja. Ook is het een limited edition en dat vind ik altijd leuk. 

Zo dit was het dan, niet super interessant allemaal. Maar het is even iets. Ik ben nog steeds gek op het kopen van dvd's en ik vind het underrated. Dus kopen die dingen! 

Liefs, 

Tara 










Geen opmerkingen:

Een reactie posten